napelemes rendszer telepítésére és üzembehelyezésére
(hatályos: 2025.05.07. napjától)
SZERZŐDÉS ALANYAI, VÁLLALKOZÓ ADATAI
1.1. Megrendelő:
a, a Ptk. 8:1. § (1) bek. 3. pontja alapján fogyasztónak minősülő szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró azon természetes személy, valamint
b, a Ptk. 8:1. § (1) bek. 4. pontja alapján vállalkozásnak minősülő a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró azon személy,
aki vagy amely a Vállalkozóval napelemes rendszer telepítésére és üzembe helyezésére vonatkozó (egyedi) vállalkozási szerződést köt egyedi megrendelés alapján, mely által egyúttal magára nézve kötelezőnek fogadja el a Vállalkozó által meghatározott jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) foglaltakat.
1.2 Vállalkozó: a Ptk. 8:1. § (1) bek. 4. pontja alapján vállalkozásnak minősülő a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró alábbi gazdasági társaság, amely a Megrendelővel vállalkozási tevékenységével összefüggésben a Megrendelő egyedi megrendelése alapján napelemes rendszer telepítésére és üzembe helyezésére vonatkozó (egyedi) vállalkozási szerződést köt:
Cégnév: Lifesun Trade Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév: Lifesun Trade Kft.
Székhely: 8248 Nemesvámos, Muskátli utca 0142/35. hrsz.
Levelezési cím: 8248 Nemesvámos, Muskátli utca 7.
Cégjegyzékszám: 19 09 515628
Adószám: 24089294-2-19
Nyilvántartó bíróság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Képviseli: Krámli Balázs ügyvezető
Telefonszám: +36702437950
1.3 A weboldalt a Vállalkozó üzemelteti, aki a szerződéskötés során saját nevében jár el. A Vállalkozó egyúttal tárhelyszolgáltatónak minősül.
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK, ÁSZF TÁRGYA ÉS HATÁLYA
2.1 Jelen ÁSZF visszavonásig érvényes. A Vállalkozó jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF rendelkezéseit, melyet hatályba lépését megelőzően közzétesz.
2.2 Jelen ÁSZF teljes egészében nyilvános, a Vállalkozó minden általában elvárható intézkedést megtett, annak érdekében, hogy a Megrendelő az ÁSZF-et még az egyedi megrendelés tárgyában létrejött vállalkozási szerződés megkötése előtt megismerje.
2.3 A jelen ÁSZF a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött napelemes rendszer elemeinek helyszíni telepítése, üzembehelyezése és annak hálózati csatlakozásával kapcsolatos ügyintézés lebonyolítása tárgyában megkötött vállalkozási szerződés felek jogaira és kötelezettségeire, fizetési kötelezettségekre és feltételekre, teljesítési határidőkre és feltételekre, műszaki átadás-átvételre, jótállásra vonatkozó rendelkezéseit rögzíti. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött egyedi megrendelés alapján létrejött vállalkozási szerződésben foglaltak az irányadók.
2.4 A Megrendelő az egyedi megrendelés leadásával, valamint a www.lifesuntrade.hu weboldal látogatásával, melyen az ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető, kijelenti, hogy a jelen ÁSZF és a weboldalon egyúttal közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és azok rendelkezéseit magára kötelezőnek ismeri el.
2.5 Az ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi a Vállalkozóval kötött egyedi szerződésnek. A Felek jogviszonyára az egyedi szerződés az ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekkel együtt alkalmazandó. A jelen ÁSZF-ben rögzített szabályoktól eltérni, azokat kiegészíteni az egyedi szerződésben lehet. Amennyiben az ÁSZF és az egyedi szerződés azonos tárgyú rendelkezései között eltérés van, az Egyedi szerződés rendelkezései az irányadók.
2.6 Jelen ÁSZF 2024.01.15. napjától kezdődően az egyedi megrendelés alapján megkötött vállalkozási szerződésekre alkalmazandó, míg a napelemek tisztására és karbantartására vonatkozó megrendelésekre az ÁSZF 2. sz. mellékletében foglalt kiegészítés szerinti tartalom alkalmazandó 2025.05.07. napjától.
2.7 Jelen ÁSZF személyi hatálya az 1. pontban rögzített Vállalkozóra és a Megrendelőre (a továbbiakban együttesen: Felek) terjed ki.
3. TELJESÍTÉSI FELTÉTELEK, AZ EGYEDI MEGRENDELÉS FOLYAMATA
3.1 A Vállalkozó korszerű és jól bevált módszerekkel napelemes rendszer telepítésére és üzembe helyezésére vonatkozó szolgáltatást nyújt, figyelembe véve a Megrendelő preferenciáit, célját, profilját és igényeit.
3.2 A Felek az egyedi szerződés teljesítése során kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni. A Felek kötelesek egymást minden olyan körülményről tájékoztatni és értesíteni, amely az egyedi szerződés teljesítését befolyásolja, veszélyezteti, illetve gátolja. A Vállalkozó a munkálatok végzésére és a megvalósításra jelentőséggel bíró (műszaki megoldás, határidő) észrevételeiről haladéktalanul köteles írásban vagy emailben, sürgős esetben rövid úton (telefonon) is a Megrendelőt tájékoztatni.
3.3 A Vállalkozó köteles az egyedi szerződésben meghatározott munkák elvégzésére a megjelölt határidőre, illetve az esetlegesen részletezett ütemezés szerint. A Vállalkozó elfogadja, hogy amennyiben a felek az egyedi szerződésben fix határidőben állapodtak meg, a Megrendelőnek a teljesítési határidő betartásához különös érdeke fűződik, annak elmulasztása adott esetben számára jelentős kárral járhat.
3.4 A Vállalkozó szavatolja, hogy a teljesítéshez kellő szakismerettel és tapasztalattal rendelkezik, birtokában van a szükséges jogosultságoknak, engedélyeknek, tudásnak, szakembernek, eszköznek, anyagnak és pénzügyi forrásoknak, és ezeket folyamatosan képes biztosítani. Amennyiben a szerződésben fel nem tüntetett engedély, hozzájárulás, bejelentés, jogosultság vagy más hasonló szükséges a teljesítéshez, arról a Vállalkozó kötelezettsége saját költségén gondoskodni, a Megrendelővel egyeztetetten.
3.5 A Vállalkozó viseli annak jogkövetkezményét, ha a munkaterületet nem vizsgálta meg, mérte fel megfelelően, a munkavégzést és az organizációt érintő körülményekről kellő gondossággal nem tájékozódott, illetve a rendelkezésre bocsátott terv- és egyéb dokumentáció hiányosságát – amelyet a tőle elvárható szakmai gondosság mellett észlelnie kellett volna – az ajánlattételt megelőzően nem jelezte.
3.6 A Vállalkozó a munka végzése során köteles megfelelő képzettségű, végzettségű és gyakorlati, szakmai tapasztalattal rendelkező személyeket alkalmazni. Vállalkozó a jogszabály által előírt esetben felelős műszaki vezető alkalmazására, egyébként munkairányító személy kijelölésére köteles.
3.7 A Vállalkozó köteles megtenni a szükséges intézkedéseket a tevékenységével összefüggő esetleges károk, balesetek, sérülések elkerülése érdekében, köteles a munkavédelmi, biztonságvédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szabályokat a tevékenység végzése során betartani és betartatni, az ezen kötelezettség elmulasztásából eredő – a Megrendelőnek, illetve harmadik személyeknek okozott károkért – felelősséggel tartozik. Amennyiben a Vállalkozó a munkáját működő ingatlanon (épületben) végzi, fokozott figyelmet köteles fordítani arra, hogy a munkaterületén kívül eső épületrészek folyamatosan és biztonságosan üzemeltethetők maradjanak, és gondoskodnia kell a kollektív védelemről (így különösen közlekedő utak lehatárolásáról).
3.8 Felek a Megrendelő által elfogadott árajánlat (megrendelő) alapján megkötött egyedi vállalkozási szerződés aláírását követően a napelemes rendszer telepítésének időpontjáról (teljesítés) előzetesen egyeztetnek.
3.9 Felek rögzítik, hogy a Vállalkozó szolgáltatásait a Megrendelő rendszeresített adatbekérő lapon vagy e-mail útján egyedi megrendelés alapján rendelheti meg.
4. TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐK
4.1 Felek rögzítik, hogy a teljesítés abban az esetben tekinthető szerződésszerű teljesítésnek, amennyiben az alábbi 4 (négy) feltétel együttesen fennáll:
4.2 Vállalkozó – eltérő megállapodás hiányában – köteles legkésőbb a 4.1. pontban felsorolt összes feltétel együttes teljesülését, követő 270 naptári napon belül a napelemes rendszert I. osztályú minőségben a telepítési helyszínre leszállítani, készre szerelni és üzemkészen átadni.
4.3 Amennyiben a telepítés a 4.2. szerinti határidőben (módosított határidőben) Vállalkozó felelősségi körébe tartozó okból hiúsul meg – ide nem értve a teljesítés 4.5. pontban rögzített okból történő késedelmét –, a Megrendelő jogosult a késedelmes munkanapok után az elmaradt energiatermelésnek megfelelő pénzösszeget kötbérként érvényesíteni, amely felek által megállapított összeget Megrendelő jogosult a még esedékes vállalkozási díj tartozásába beszámítani. Az elmaradt energiatermelés ellenértékét a felek a PVGIS (Photovoltaic Geographical Information System) hozamkalkulátor-szoftver segítségével állapítják meg.
4.4 A kiszállítás és a telepítés a 4.2. pontban meghatározott, előzetesen már egyeztetett időponttól eltérő időpontban kizárólag abban az esetben történhet, amennyiben az időjárási-, vagy egyéb körülmények a munkavégzés megkezdését lehetetlenné teszik. Erről Vállalkozó köteles Megrendelőt előzetesen értesíteni.
4.5 Felek rögzítik, hogy amennyiben a teljesítés késedelemére olyan okból kerül sor, amelyért a Vállalkozó nem felel (így különösen a teljesítésre kiható jogszabályi változások, a résztvevő hatóságok, közműszolgáltatók ügyintézési határidőjének csúszása, a Megrendelő jelen ÁSZF-ben vagy a vállalkozási szerződésben vállalt kötelezettségeinek nem teljesítése), úgy a teljesítés határideje a várakozási idővel, megrendelői kötelezettség teljesítésének határidejével automatikusan meghosszabbodik.
4.6 Felek a fenti 4.4. és 4.5. pontokban rögzített esetekben kötelesek egymással egyeztetni arról, hogy a felmerült körülmények között milyen megoldás látszik célszerűnek a kivitelezés szerződés szerinti határidőre történő befejezése szempontjából.
4.7 A vállalkozói díj teljes kiegyenlítéséig minden leszállított és felszerelt eszköz és berendezés Vállalkozó tulajdonában marad. Erre tekintettel amennyiben Megrendelő fizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget – úgy, tudomásul veszi, hogy Vállalkozó jogosult a Megrendelő költségére a napelemes rendszert leszerelni és a helyszínről azt elszállítani, illetőleg jogosult a napelemes rendszer üzemeltetését, használatának biztosítását megszüntetni vagy a fizetési kötelezettség kiegyenlítéséig felfüggeszteni. Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy az újra fel nem használható anyagok költsége őt terheli, melyet Megrendelő a Vállalkozó által kiállított számla alapján köteles megfizetni a Vállalkozó részére.
5. FIZETÉSI FELTÉTELEK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK
5.1 A Vállalkozó szerződésszerű teljesítése esetén a Megrendelő vállalkozói díj fizetésére köteles az egyedi szerződésben meghatározott összegben és módon. Az egyedi szerződés aláírásával a Megrendelő kijelenti, hogy a szerződésben meghatározott tevékenység ellenértékének pénzügyi fedezetével rendelkezik.
5.2 A Megrendelő és Vállalkozó által, egyedi megrendelés alapján létrejött vállalkozási szerződés szerinti vállalkozói díjat, valamint az esetleges egyéb – vállalkozói díj részét nem képező további díjakat és költségeket – Megrendelő a Vállalkozó által kiállított számla alapján fizeti.
5.3 A vállalkozói díj Vállalkozónak a vállalkozási szerződés teljesítésével kapcsolatos minden költségére fedezet nyújt, így Vállalkozó egyéb költségei megtérítésének igényével nem lép fel Megrendelő felé. Ez alól kivételt képeznek a jelen ÁSZF-jében részletezett, valamint a vállalkozási szerződésben rögzített, pótmunkával, újbóli kiszállással járó feladatok elvégzésének ellenértéke és költségei, melyeket Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles megfizetni a Vállalkozó részére.
5.4 Megrendelő a jelen ÁSZF-ben, illetőleg a Vállalkozóval megkötött vállalkozási szerződésben rögzített esetekben a vállalkozói díjon felül 200.-Ft/ megtett km összegű kiszállási díjat, illetőleg további 100.000.-Ft / nap összegű költségtérítést köteles fizetni a Vállalkozó részére, azon kiesett napok után, melyeken Vállalkozó a Megrendelő érdekkörében felmerült – jelen ÁSZF-ben vagy a vállalkozási szerződésben – meghatározott okból nem tud munkát végezni.
5.5 Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a számlázást megelőzően közli a Vállalkozóval a számlázási igényeit (pl.: fordított adózás rendje szerinti elszámolás). Ezen közlés késedelmének vagy elmaradásának következményeit Megrendelő köteles viselni.
5.6 Amennyiben az áramszolgáltató a Műszaki Gazdasági tájékoztatóban az igénybejelentést elutasítja, úgy felek újratárgyalják az egyedi megrendelés alapján létrejött vállalkozási szerződés műszaki tartalmát és a díjazást.
5.7 A vállalkozói díj, illetőleg minden ezen felül fizetendő díj és költség akkor minősül megfizetettnek, amikor az a Vállalkozó által megadott bankszámlán jóváírásra, illetőleg a Vállalkozó részére készpénzben átadásra került. Amennyiben Felek előleg fizetésében állapodnak meg, az előleget a Vállalkozó kizárólag a tárgyi szerződés teljesítése érdekében használhatja fel. Az előleget elsősorban a teljesítéshez szükséges anyagok, beépítendő eszközök, berendezések beszerzésére kell fordítani. A Megrendelő az előleget díjbekérő alapján fizeti ki a Vállalkozónak a szerződésben illetve a díjbekérőben megjelölt fizetési számlaszámára. A Vállalkozó az összeg számláján történő jóváírását követően haladéktalanul köteles gondoskodni a hatályos jogszabályok szerinti számla kiállításáról és Megrendelő részére történő megküldéséről. A kapott előleget a szerződésben meghatározott fizetési ütemezés alapján kiállítandó részszámlák összegébe egyenlő részletekre felosztva kell beszámítani.
5.8 Vállalkozó jogosult az egyedi szerződésben megállapított vállalkozói díjat egyoldalú nyilatkozatával módosítani, amennyiben a vállalkozói díj megállapítását befolyásoló körülmények jelentősen megváltoztak – mely különösen, de nem kizárólagosan a napelemes piacot érintő általános árképző tényezők, valamint a HUF/EURÓ árfolyam jelentős változása. Ez esetben Megrendelő a vállalkozói díj módosításáról szóló értesítés kézhezvételét követő 15 (tizenöt) napon belül jogosult a Vállalkozóhoz intézett egyoldalú nyilatkozattal az egyedi szerződéstől elállni. Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben elállási jogával ezen határidőn belül nem él, úgy tekintendő, hogy a Vállalkozó módosítását elfogadja.
5.9 Megrendelő a Vállalkozót a teljesítésigazolás alapján megillető vállalkozói díját a Vállalkozó által kiállított számla alapján a Megrendelőhöz történő beérkezést követően, az egyedi szerződésben meghatározott fizetési határidőn belül átutalással fizeti meg a Vállalkozó által megjelölt bankszámlaszámra.
5.10 A (rész)számla kiállításának feltétele minden esetben az adott (rész)teljesítésre vonatkozó teljesítésigazolás Megrendelő általi aláírása, ezen teljesítésigazolás minden esetben a (rész)számla mellékletét képezi.
5.11 A Megrendelő elektronikus számla kiállításához hozzájárul.
6. FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETSÉGEI
6.1 Megrendelő kötelessége Vállalkozó részére hiánytalanul átadni a hálózati csatlakozás ügyintézéshez szükséges adatokat és dokumentumokat a Vállalkozó által adott adatbekérőben, illetve dokumentum listában foglaltak szerint.
6.2 Vállalkozó az áramszolgáltató hatáskörébe tartozó feladatokért (pl. mérőóra cseréje, mérőhely szabványosítása, teljesítmény bővítés, az inverter működésének megfelelő feszültségszint biztosítása stb.) ill. határidők betartásáért, továbbá az ügyintézés során a Megrendelő által átadott adatok és dokumentumok hiányosságai és hibái miatt felmerült késedelemért és a rendszer ebből eredő késedelmes hálózatba kapcsolásáért, valamint az óracsere időpontjának meghatározásáért nem vállal felelősséget.
6.3 Amennyiben a mérőóra csere napelemes kivitelezési hiba miatt hiúsul meg, úgy ennek felelőssége a Vállalkozót terheli és a hibát a saját költségén kijavítja.
6.4 Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a Vállalkozó szerződésszerű feltételeként a munkaterületet az alábbiak szerint biztosítja a Vállalkozó részére:
6.5 Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy amennyiben a fenti 6.4 pontban meghatározott kötelezettségeinek nem tesz eleget és a munkaterület az előzetes egyeztetések ellenére nem alkalmas a kivitelezésre (így különösen, de nem kizárólagosan nem áll készen a tető, nincs kiépített villamos hálózat, nincs levakolva ill. lefestve az inverter helyét biztosító fal, stb.), úgy a Vállalkozó szerződésszerű teljesítésének késedelme vagy elmaradása a Megrendelőnek felróható, ezért Vállalkozó jogosult a munkaterületről levonulni, illetőleg a megbízás teljesítését megtagadni. Felek rögzítik, hogy Vállalkozó a már megfelelő munkaterületre csak újbóli kiszállási díj és az előző, meghiúsult munkanap 5.4. pontban meghatározott költségtérítés megfizetése feltételével kezdi meg kivitelezést, mely díjat Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles megfizetni a Vállalkozó részére, az erről kiállított számla alapján.
6.6 Felek megállapodnak, hogy amennyiben a Vállalkozó akadálymentesíti a munkaterületet, illetve távolítja el az akadályt képező eszközt, a kivitelezés vonatkozásában nem megfelelő tetőszerkezetet szükség esetén megerősíti, a rossz állapotú héjazat esetén, a kivitelezés során sérült nagy mennyiségű héjazati elemeket kicseréli, a szerződés részeként nem egyeztetett hosszúságú és/vagy nehézségű kábelutat kiépíti (pl. 10m-nél hosszabb AC-kábel, kábelárok ásás), a rossz állapotú, hibás, vagy nem szabványos lakáselosztót kijavítja, átépíti, felújítja vagy egyéb, előre nem látható körülmény merül fel, ami miatt a kivitelezés munkaideje jelentősen megnövekszik, akár több kiszállással jár, úgy ezen munkálatok és kiszállás ellenértékét Megrendelő a vállalkozási szerződés szerinti vállalkozói díjon felül köteles megfizetni a Vállalkozó részére, a Vállalkozó által kiállított számla alapján.
6.7 A mérőhely és a napelemes rendszer csatlakozási pontjának (lakás elosztó), és a kettő közötti villamos hálózat szabványosságának biztosítása a Megrendelő feladata. Felek megállapodnak, hogy műszaki vagy szabványossági problémák felmerülése esetén Vállalkozó jogosult a napelemes rendszer hálózatra csatlakoztatását megtagadni. A hálózatra csatlakozást a Vállalkozó csak a feltárt problémák kijavítását követően végzi el, melyért Megrendelő a vállalkozási szerződés szerinti vállalkozói díjon felül, külön kiszállási és munkadíjat köteles fizetni a Vállalkozó részére, az erről kiállított számla alapján.
6.8 Amennyiben a kivitelezés során feltárt műszaki és szabványossági hibák nem akadályozzák a napelemes rendszer hálózatra csatlakoztatását, de a mérőóra cseréjét véleményünk szerint meghiúsítja, úgy ezen hibák kijavítását a Megrendelőnek az áramszolgáltató felé történő készre jelentés beküldéséig kell elvégeznie.
6.9 Műszaki vagy szabványossági problémák felmerülése esetén az áramszolgáltató képviseletében a mérőóra cseréjét végző szakember megtagadhatja a mérőóra cseréjét, ezért Vállalkozó felelősséget nem vállal. A szabványosítás, ill. a feltárt hibák kijavítása minden esetben a Megrendelő feladata, annak költsége a Megrendelőt terheli.
6.10 Felek rögzítik, hogy a kivitelezés során Vállalkozó bármely villanyszerelési boltban kapható standard szerelvényekkel (pl. fehér vezetékcsatornával vagy szürke MÜII-es csővel, illetve fekete UV-álló gégecsővel) dolgozik, falon kívüli kivitelben. Az invertert rendelkezésre álló falra szereli fel. Amennyiben a Megrendelő részéről ettől eltérő igény merül fel (pl. színes kábelcsatorna, kábelek falba történő bevésése, egyedi invertertartó állvány szerelése) a telepítés során, úgy erről felek külön megállapodást kötnek és a munka ellenértékét Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles a Vállalkozó részére, az erről kiállított számla alapján.
6.11 Megrendelő köteles a kivitelezés megkezdésekor a Vállalkozóval való helyszíni egyeztetésre, ill. a kivitelezés folyamán a felmerülő kérdések, műszaki problémák, esztétikai kérdések esetén a helyszíni egyeztetés lehetőségét biztosítani a kivitelezés teljes időtartama alatt. Amennyiben a Megrendelő ezt elmulasztja, ill. nincs jelen a kivitelezés során, úgy a Vállalkozó a vonatkozó szabványok, az iparági gyakorlat és a helyszíni adottságok figyelembevételével, a legjobb tudása szerint kivitelezi a napelemes rendszert. Felek megállapodnak, hogy ha a Megrendelő az egyeztetett, vagy az egyeztetés hiányában megvalósult műszaki, kivitelezési megoldáshoz képest utólagos változtatást igényel, ezen módosítás Megrendelővel előzetesen egyeztetett munkadíját Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles a Vállalkozó részére megfizetni, az erről szóló számla alapján.
6.12 Amennyiben a Megrendelő felelősségi körébe tartozó okból (pl. munkaterület folyamatos biztosításának, munkavégzés lehetővé tételének akadályozása, helyszíni egyeztetés lehetőségének elmaradása stb.) a kivitelezés késedelmet szenved, ill. újbóli kiszállással jár, úgy annak a Megrendelővel előzetesen egyeztetett munkadíja a szerződött összegen felül, többletmunkaként kerül kiszámlázásra.
6.13 Felek megállapodnak, hogy Megrendelő nem jogosult a kivitelezés során a szerződött műszaki tartalom módosítására, csak a módosítással járó többletköltség (újbóli kiszállási díj, külön megállapodás szerinti munkálatok ellenértéke, stb.) elfogadásával.
6.14 A Megrendelővel a kivitelezés során leegyeztetett műszaki megoldás (pl. napelem vagy inverter elhelyezés, kábelút, stb.), melyet a Megrendelő a teljesítési igazolás aláírásával elfogadott, utólagos átalakítását Vállalkozó külön, előzetesen egyeztetett díjazás ellenében végzi el, melyet Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles megfizetni a Vállalkozó részére, az erre vonatkozó számla alapján.
6.15 Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a kivitelezés befejezésével a munkaterületen eltakarítja, azt tisztán adja vissza a Megrendelőnek.
6.16 Vállalkozó kijelenti, hogy a beszerelni kívánt eszközök megfelelnek a vonatkozó európai irányelveknek, szabványoknak, illetve az azokat harmonizáló magyar jogszabályoknak, szabványoknak, környezetvédelmi előírásoknak.
6.17 Vállalkozó indokolt esetben a teljesítés során eltérhet az árajánlatban megadott műszaki tartalomtól (konkrét márkáktól és típusoktól), de csak abban az esetben, ha a helyettesítő termékek minősége és műszaki tartalma az árajánlatban szereplőkkel egyező vagy annál jobb. Erről Vállalkozó köteles Megrendelőt előzetesen értesíteni.
6.18 A szerződő felek rögzítik, hogy a napelemes rendszer telepítése fő szabály szerint nem építési engedélyköteles tevékenység. Előfordulhatnak azonban ettől eltérő helyi szabályozások, illetőleg olyan helyi rendelkezés, amely a munkálatok megkezdését bejelentési kötelezettséghez köti. Felmerülhet az építési engedélyezés akkor is, amikor a jelen ÁSZF, illetőleg vállalkozási szerződés tárgyát képező megbízás egy már építési engedélyhez kötött nagyobb projekt része. A telepítést megelőzően Megrendelő köteles írásban tájékoztatni Vállalkozót a fenti körülmények fennállásáról. Ebben az esetben az építőipari kivitelezésről szóló 191/2009 (IX.15.) Korm. rendeletben foglalt előírásoknak megfelelően felelős műszaki vezető jár el és az építési napló (elektronikus) vezetése kötelező. Megrendelő tudomásul veszi, hogy ezen információkat nem minden esetben ismerheti meg a Vállalkozó. Megrendelő tudomásul veszi, hogy az erre vonatkozó tájékoztatás elmulasztásáért teljeskörűen felel.
6.19 Amennyiben a telepítés a 2.2 szerinti, Felek által előzetesen egyeztetett határidőben (módosított határidőben) Megrendelő felelősségi körébe tartozó okból (így különösen a megrendelői kötelezettségek teljesítésének elmaradásai miatti okokból) késedelmet szenved, illetve újbóli kiszállással jár, úgy Megrendelő ennek ellenértékét köteles a vállalkozói díjon felül megfizetni a Vállalkozó részére. Amennyiben a vállalkozási szerződés a Megrendelő jelen ÁSZF szerinti, illetőleg vállalkozási szerződésben vállalt kötelezettségei nem teljesítése miatt vagy a Megrendelő érdekkörében felmerült okból meghiúsul, úgy Vállalkozó jogosult a vállalkozói díj 10 %-os mértékének megfelelő összeget meghiúsulási kötbér címén Megrendelő felé kiszámlázni, a Megrendelő pedig azt köteles a Vállalkozó részére megfizetni. Felek rögzítik, hogy a Vállalkozó abban az esetben is jogosulttá válik a meghiúsulási kötbér érvényesítésére a Megrendelővel szemben, amennyiben a Megrendelő a szerződést a teljesítés megkezdését követően (rendes) felmondással szünteti meg és ezért a további teljesítés lehetetlenné válik. Vállalkozó tájékoztatja a fogyasztónak minősülő megrendelőt, hogy a 12.1. pontban meghatározott elállási jogának gyakorlása esetén meghiúsulási kötbér fizetésére nem köteles.
6.20 Inverter kommunikáció esetén csak a kivitelezés során az inverternél működő Wifi hálózatra lehet csatlakozni. Amennyiben ilyen nincs, úgy az inverter kommunikációt Vállalkozó nem tudja beüzemelni. Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy kábeles internet elérés kiépítése nem része a Vállalkozó megbízásnak, így ennek kiépítése a Megrendelő kötelezettsége és költsége. Amennyiben Megrendelő a korábbi ütemezéshez képest, egy későbbi időpontra biztosítja a Wifi vagy kábeles internet elérést, úgy a kommunikáció beüzemelésének a Megrendelővel előzetesen egyeztetett munkadíját Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles megfizetni a Vállalkozó részére, az erről kiállított számla alapján.
6.21 Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt, illetőleg Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a kivitelezés során a legnagyobb elővigyázatosság ellenére is előfordulhat, hogy a héjazat elemei sérülnek (cserép, pala) és Vállalkozó a napelemes mező alatt nem hagy sérült héjazati elemet. Ebben az adott héjazatnak – típusban és minőségben – megfelelő (nem repedt, fagyott) tartalék héjazati elem biztosítása a Megrendelő kötelezettsége és költsége. Felek megállapodnak, hogy amennyiben nem áll rendelkezésre tartalék héjazati elem, úgy a Vállalkozó a tető más, a napelemes mezővel nem érintett, könnyen megközelíthető helyéről pótolhatja a sérült elemet. Ennek későbbi pótlása a Megrendelő kötelezettsége és költsége.
6.22 Felek rögzítik, hogy amennyiben a kivitelezés tartalék héjazati elem hiányában nem befejezhető, úgy a Vállalkozó szerződésszerű teljesítésének késedelme vagy elmaradása a Megrendelőnek felróható és Vállalkozó jogosult a megbízás teljesítését a héjazati elem pótlásáig felfüggeszteni és a megbízást csak újbóli kiszállási díj és Megrendelővel egyeztetett többletmunka díja fejében befejezni, mely díj megfizetésére Megrendelő a vállalkozói díjon felül köteles a Vállalkozó részére, az erről kiállított számla alapján.
6.23 Felek kötelesek egymást minden olyan körülményről haladéktalanul értesíteni, amely a vállalkozási szerződésben foglaltak eredményes, határidőre történő teljesítését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmulasztásából eredő kárért az a fél felelős, akinek a mulasztás felróható.
6.24 Vállalkozó köteles az eljárás során Megrendelő képviseletében annak érdekeit szem előtt tartva legjobb tudása szerint eljárni. Vállalkozó jogosult a teljesítés során általa megbízott harmadik személyek közreműködését igénybe venni, akik teljesítéséért úgy felel, mintha saját maga járt volna el.
6.25 Megrendelő tudomásul veszi, hogy Vállalkozó pályázatírásra és pályázati elszámolás összeállítására (az állami támogatás lehívásához szükséges dokumentáció összeállítása) vonatkozó szolgáltatást kizárólag a Felek között írásban létrejött erre irányuló egyedi megállapodás alapján nyújt. Felek rögzítik, hogy e szolgáltatást a kiadott árajánlat nem tartalmazza, azt a Megrendelő opcionálisan jogosult kérni a Vállalkozótól, melynek feltételei a Felek által megkötött vállalkozási szerződésben kerülnek rögzítésre.
6.26 Amennyiben a késedelemre olyan okból kerül sor, amelyért a Vállalkozó nem felel, így különösen a teljesítésre kiható jogszabályi változások, a résztvevő hatóságok, közműszolgáltatók ügyintézési határidejének csúszása, a napelem parkok generál kivitelezését akadályozó rendkívüli időjárási körülmények, anyag beszállítási problémák vagy amennyiben a felmerült és indokolt többletköltségeket a Megrendelő nem vállalja, a teljesítés határideje a várakozási idővel meghosszabbodik.
6.27 Felek megállapodnak, hogy az egyedi szerződés tárgyát képező megbízás teljesítése körében egyező akarattal a Felek érdekkörén és ellenőrzési körén kívül eső körülménynek tekintik a napelemes iparágat és így a jelen szerződés szerinti megbízás teljesítéséhez szükséges napelemes berendezések beszerzését hátrányosan befolyásoló, nemzetközi piacon felmerült beszerzési nehézségeket, melyet a Felek egyező akarattal előre nem látható, a Felek által elháríthatatlan, a szokásos üzleti kockázat körén kívül eső körülménynek tekintenek. Erre figyelemmel megállapodnak a Felek abban, hogy ezen körülmények okozta késedelem vagy a szerződés meghiúsulása nem tekinthető a Vállalkozó szerződésszegésének.
6.28 A Megrendelő a Vállalkozótól esetileg – 30 napot meghaladó munkavégzés esetén meghatározott rendszerességgel is – jelentést kérhet, amely az időszaki munkavégzés eredményeit röviden bemutató, az ütemtervtől való esetleges eltérést és annak indokait, a szerződésszerű teljesítést esetlegesen akadályozó, vagy a jövőben előre láthatólag veszélyeztető körülményeket és tényleges vagy jövőben előre láthatólag lehetséges következményeiket tartalmazó, a Vállalkozó által elkészített és a Megrendelőnek elektronikusan megküldött szöveges összefoglaló, amelynek mellékletét képezi az esetlegesen készült fényképes dokumentáció, valamint a Megrendelő tájékoztatása szempontjából lényeges egyéb iratok.
6.29 A Vállalkozó nem mentesül a szerződésszegés jogkövetkezményei alól, ha a Megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el.
6.30 A szerződés tárgyát képező munkák elvégzését követően a Megrendelő részéről a munkák átvételére, a teljesítés igazolására (műszaki) átadás-átvétel alapján kerül sor, amelyen a Megrendelőt a műszaki ellenőr vagy egyéb erre felhatalmazott személy képviseli. Amennyiben a felek részhatáridőkben állapodtak meg, az egyes szakaszok készre jelentését követően műszaki szemlét tartanak, amelynek során megtekintik az elkészült munkarészeket (valamint vita esetén a szükség szerinti vizsgálatokat elvégzik illetve nyilatkozatokat beszerzik), azzal a céllal, hogy a Megrendelő megállapíthassa, hogy az építési-szerelési munkával a Vállalkozó milyen készültségi fokot ért el. A műszaki szemlére az átadás-átvétel szabályait megfelelően alkalmazni kell, az értelemszerű eltérésekkel.
7. MŰSZAKI ÁTADÁS-ÁTVÉTEL
7.1 Felek rögzítik, hogy a napelem telepítését és beüzemelését követően a Vállalkozó próbaüzemelést hajt végre, melynek keretében a telepített napelemes rendszert – megfelelő működésének tesztelése érdekében – legfeljebb 1-5 perc időtartamra beindítják. Amennyiben a rendszer hibamentesen, a műszaki előírásoknak megfelelően működik átadás-átvételi jegyzőkönyvet vesznek fel a Megrendelővel, miszerint a kivitelezés szerződésszerűen a szakmai standardoknak megfelelően teljesítésre került és a telepített rendszert ennek megfelelően a Megrendelőnek átadják, valamint a Megrendelő ennek megfelelően átveszi.
7.2 A szolgáltatói engedélyeztetés a teljesítéstől és annak határidejétől függetlenül vállalt szerződéses kötelezettsége a Vállalkozónak, mely az átadás-átvételi eljárásnak nem része.
7.3 A területileg illetékes áramszolgáltató által esetlegesen előírt mérőhely szabványosítás és/vagy teljesítmény bővítés megvalósítása, valamint az azzal kapcsolatos ügyintézés nem része jelen vállalkozási szerződésnek, így azok elvégeztetése, illetve annak költségei Megrendelőt terhelik.
7.4 Amennyiben a Megrendelő (kapcsolattartója, meghatalmazottja) a műszaki átadás-átvételi eljárás során a teljesítéssel kapcsolatban kifogást terjeszt elő, úgy azt a felek az átadás-átvételi jegyzőkönyvben rögzítik. Amennyiben a hiba olyan kisebb hiba, amely az átadás-átvételt nem akadályozza, (tehát a rendszer rendeltetésszerű használatra alkalmas, vagyis élet, baleset- és vagyonvédelmi kockázatot nem rejt magában) úgy a hibalista felvételével az átadás-átvételi eljárás (teljesítés) megvalósul, és a Vállalkozó köteles a hiba haladéktalan kijavítására.
7.5 Amennyiben Vállalkozó a szerződésben vállalt kötelezettségét teljesítette, azonban a műszaki átadás-átvételnek a Megrendelő érdekkörében felmerült, vagy a Vállalkozó érdekkörén kívül eső okból van akadálya, úgy a Vállalkozó jogosult rész-számla kibocsátására, amelynek mértéke (az előleggel együtt) a vállalkozói díj 90 %-a.
8. JÓTÁLLÁS
8.1 Vállalkozó az általa elvégzett munkára - rendeltetésszerű használat mellett, a sikeres műszaki átadás-átvétel és üzembe-helyezéstől számítva 5 (azaz Öt) év jótállást vállal. Az egyéb beépített szerkezetekre, illetve anyagokra a gyártó által meghatározott jótállási időt vállalja.
8.2 Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a munkavégzést a meghatározott befejezési határidőig megvalósítja, valamint a jogszabályban előírt jótállási/garanciális/szavatossági kötelezettségeinek eleget tesz.
8.3 Vállalkozó a munkáját a vonatkozó jogszabályok, szabványok valamint technológiai előírások és legjobb szakmai tudása szerint végzi, MSZ I. osztályú minőségben.
8.4 Amennyiben a napelemes erőmű a várt értékhez képest kevesebbet termel a kivitelezőn kívül eső (vis maior) okok miatt (pl: időjárás, helyszíni adottságok (változása), a belső hálózat korszerűsége, szolgáltatói külső hálózat korszerűsége, fogyasztási tendencia és nem megfelelő üzemeltetés megrendelő részéről, illetve bárminemű nem a kivitelező által eszközölt átalakítás), abban az esetben ezen okok miatt a Vállalkozó felelősséget nem vállal.
8.5 A Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a számla kiegyenlítése után átadott Jótállási Jegyben foglaltaknak eleget tesz. A szavatossági időn belüli meghibásodás esetén a felek 2 munkanapon belül egyeztetést tartanak. A hiba jellegétől függően a Vállalkozó, amennyiben a hiba kijavítása azonnali intézkedést tesz szükségessé haladéktalanul, egyéb esetekben köteles a hibát a műszakilag lehetséges legrövidebb időn belül kijavítani.
8.6 Amennyiben az árajánlatban a fenti jótállási kötelezettséget meghaladó időtartamú gyártói garanciák szerepelnek, úgy ezekért a további kötelezettségekért a termékek gyártója a termékhez kiállított jótállási jegyen feltüntetettek szerint áll jót. Vállalkozó ebben az esetben minden tőle telhetőt megtesz a Megrendelő panaszának a közvetítése körében.
8.7 Megrendelő vállalja, hogy káresemény esetén 24 (huszonnégy) órán belül írásban vagy szóban tájékoztatja Vállalkozót és az esetleges kárfelvételig a helyszínt nem állítja helyre. Amennyiben ezt elmulasztja, úgy Vállakozó biztosítója megtagadhatja a kár kifizetését és így a kárért Megrendelőnek kell vállalni a felelősséget.
8.8 Amennyiben a Megrendelő jótállási kötelezettség körébe tartozó problémával hívja vissza a Vállalkozót (pl. beázás), de a kiszállás során kiderül, hogy a probléma nem köthető a napelemes rendszer kivitelezéshez, így a Vállalkozó a vállalkozási szerződésben vállalt kötelezettségei teljesítéséhez, úgy Megrendelő köteles a Vállalkozó részére a kiszállás költségét kifizetni, a Vállalkozó erről kiállított számlája alapján.
8.9 Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt arról, hogy amennyiben a Megrendelő az elektromos hálózata áram-védőkapcsolóval (más néven FI-relé, érintésvédelmi relé) védett, úgy a kivitelezés során Vállalkozó törekszik arra, hogy a napelemes rendszert az áram-védőkapcsoló elé, azaz a nem védett oldalra kösse be, ugyanis a napelemes rendszer miatt egyenáramú összetevő is kerülhet a hálózatba, ami lekapcsolhatja az áram-védőkapcsolót, áramszünetet okozva az épületben. Vállalkozó kijelenti, hogy amennyiben nem tud az áram-védőkapcsoló elé kötni, úgy javasolja, hogy a Megrendelő az ismertetett probléma elkerülése végett cseréltesse le az áram-védőkapcsolóját egy "A"-típusú, 30mA-es áram-védőkapcsolóra (ha nem ilyen lenne beépítve), ami a hálózatba jutott egyenáramú összetevők ellen is véd. Felek rögzítik, hogy ezen áram-védőkapcsoló cseréje nem része a Vállalkozó vállalkozási szerződés szerinti megbízásnak és az áram-védőkapcsoló napelemes rendszer miatti lekapcsolására nem terjed ki a Vállalkozó jótállási kötelezettsége.
8.10 A vállalkozási szerződés alapján Vállalkozó a berendezések rendeltetésszerű üzemeltetése közben fellépő hibák elhárítására vállal kötelezettséget. Vállalkozó a rendszer elemeinek ellopása, rongálása, elemi kár, vis maior esetén nem tartozik felelősséggel. Az eszközök szakszerűtlen használata, mechanikai sérülése, rongálás vagy elemi csapás által történt sérülése, a működését befolyásoló mértékű szennyeződése, a készülékek burkolatának eltávolítása az adott berendezéssel kapcsolatos jótállási kötelezettség megszűnéséhez vezet.
8.11 A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó által kivitelezett és átadott napelemes rendszer üzemeltetése és a rendszer felügyelete nem tartozik a Vállalkozó szerződéses vállalásába, ez a felhasználó feladata. Azaz a felhasználó felelőssége a rendszer működését tetszőleges gyakorisággal ellenőrizni, melyet az inverter státuszjelző LED-jein, az Ad-Vesz mérőóra kijelzőjén vagy az internetes monitoringon keresztül tud megtenni. Amennyiben a felhasználó hibát észlel, vagy alacsonynak találja az energiatermelést, úgy azt jelezze szervizünk felé. A rendszer működésében beállt probléma és a probléma észlelése között eltelt időszakra eső veszteségért (kieső energiahozam) a Vállalkozó felelősséget nem vállal, azaz célszerű a javasolt ellenőrzést minél sűrűbben, akár hetente megtenni.
8.12 Felek rögzítik, hogy a Vállalkozó a kivitelezett és átadott napelemes rendszer felügyeletét a Megrendelő erre irányuló külön megrendelése alapján látja el. Megrendelő tudomásul veszi, hogy jelen pont szerinti monitoring szolgáltatás nem képezi részét a napelemes rendszer létesítésére és beüzemelésére vonatkozó árajánlatnak, hanem az attól független külön megrendelés és díjazás szerinti szolgáltatásnak minősül.
9. HIBÁS TELJESÍTÉS, KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG
9.1 A Vállalkozó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Vállalkozó, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
9.2 A Megrendelő a Vállalkozó hibás teljesítése esetén a Vállalkozóval szemben a Ptk. általános szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztónak minősülő Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 (kettő) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztó érvényesíteni már nem tudja.
9.3 Fogyasztónak nem minősülő Megrendelő az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
9.4 Fogyasztónak minősülő Megrendelő és Vállalkozó közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen
9.5 Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
9.6 Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozó költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.7 A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozó adott okot.
9.8 A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik
9.9 A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztónak minősülő Megrendelő és Vállalkozó közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.
9.10 A Megrendelő közvetlenül a Vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.11Vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.12 Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója (forgalmazónak tekinthető a jelen ÁSZF szerinti Vállalkozó).
9.13 A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
9.14 a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
9.15 Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
9.16 A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.17 A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
9.18 Kellékszavatossági igény és termékszavatossági igény párhuzamosan létezik egymás mellett, de egyidejűleg csak egy igényt lehet érvényesíteni, ezért a fogyasztónak minősülő Megrendelő választhat, hogy az igényét a termékkel kapcsolatban a forgalmazóval vagy a termék előállítójával szemben érvényesíti. E tekintetben a fogyasztó a termék előállítójával szembeni sikertelen igényérvényesítést követően a forgalmazóval szemben a kellékszavatosság alapján is érvényesíti igényét.
10. SZERZŐDÉSSZEGÉS
10.1 A Felek rögzítik, hogy bármely nem szerződésszerű teljesítés jogi fenntartás nélküli elfogadása a Megrendelő részéről nem értelmezhető joglemondásként azon igényről, amelyeket a Megrendelő szerződésszegés esetén érvényesíthet.
10.2 Amennyiben a Vállalkozó valamely lényeges kötelezettségét megsérti, és a jogsértő magatartással, mulasztással felszólítás ellenére sem hagy fel, vagy annak következményeit felszólítás ellenére sem küszöböli ki haladéktalanul, a Megrendelő jogosult a munkavégzést azonnali hatállyal felfüggeszteni (megtiltani) mindaddig, amíg a Vállalkozó a szerződésszerű teljesítésre megfelelő biztosítékot nem nyújt, vagy a Vállalkozó a szerződésszegés jogkövetkezményeit el nem hárítja. A Felek kifejezetten rögzítik, hogy amennyiben a felelős műszaki vezető a kooperáción vagy egyeztetésen személyesen nem jelenik meg, és kompetens, teljes jogkörű helyettesítéséről sem gondoskodik, a Megrendelő előzetes felszólítás nélkül jogosult a kivitelezési munkákat a következő kooperáció, illetve egyeztetés időpontjáig felfüggeszteni. A felfüggesztésre szintén előzetes felszólítás nélkül kerülhet sor, amennyiben a Vállalkozó az ellenőrzés feltételeit nem biztosítja, vagy az élet- és vagyonbiztonságot veszélyezteti. A felfüggesztés időtartama a teljesítési határidőkbe beleszámít, azaz azok meghosszabbodását nem eredményezi. A Vállalkozó az ezen jogcímen elrendelt felfüggesztéssel összefüggésben igényt (így különösen díj- illetve költségelszámolási vagy kártérítési igényt) a Megrendelővel szemben nem érvényesíthet.
10.3 Felek rögzítik, hogy a szerződésszegés különös eseteit minden esetben a Felek között létrejött egyedi vállalkozási szerződés tartalmazza.
11. EGYEDI SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA, MEGSZÜNTETÉSE
11.1 Az egyedi szerződés módosítása érvényesen mindkét fél által írásban történhet.
11.2 A Megrendelő – a jogszabályban meghatározott eseteken túl – jogosult a szerződéstől elállni illetve azt felmondani, ha a Vállalkozó ellen csődeljárás vagy felszámolási eljárás indul, bíróság a Vállalkozó fizetésképtelenségét mondja ki, valamint a Vállalkozó tevékenységének folytatásához szükséges jogosultságát, engedélyét elveszti, adószámát felfüggesztik vagy törlik.
11.3 Bármelyik fél jogosult a szerződés rendkívüli felmondására, amennyiben a másik fél szerződéses jogviszonyból eredő valamely kötelezettségét súlyosan megszegi. Súlyos szerződésszegőmagatartásnak minősül, ha a szerződésszegő magatartást bármely fél a másik fél írásbeli felszólítása után sem szünteti meg. A rendkívüli (azonnali hatályú) felmondást meg kell előznie a kötelességmegszegésének megszüntetésére figyelmeztető írásbeli felszólításnak, amelyben a szerződésszegően eljáró felet fel kell szólítani arra, hogy a szerződésszerű állapotot az ésszerűen elvárható legrövidebb határidőn belül állítsa helyre.
11.4 Az Egyedi Szerződés bármilyen okból történő megszűnése esetén a Felek kötelesek haladéktalanul elszámolni egymással, és a Vállalkozó köteles haladéktalanul elhagyni és rendeltetésszerű állapotban visszaszolgáltatni a Megrendelőnek a teljesítés helyét, illetve a Vállalkozó köteles haladéktalanul elszállítani a teljesítés helyén található, saját tulajdonában vagy használatában alatt álló eszközeit.
12. TÁJÉKOZTATÁS AZ ELÁLLÁSI JOGRÓL (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ MEGRENDELŐ ESETÉN)
12.1 Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében általános esetben a Fogyasztó az elállási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.
12.2 Az elállási jog kizárólag a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Megrendelőket illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
12.3 Fogyasztónak minősölő Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát határidőben, és megfelelően gyakorolta. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a szerződés megkötésének napjától számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elegendő csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét kell figyelembe venni.
12.4 Amennyiben a fogyasztónak minősülő Megrendelő élni szeretne elállási jogával, úgy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi elérhetőségekre:
12.5 Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztónak minősülő Megrendelő elállási nyilatkozatának megérkezését.
12.6 Vállalkozó az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a fogyasztónak minősülő Megrendelő részére. A visszatérítés az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező módon történik meg, kivéve, ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztónak minősülő Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
12.7 Ha az elállásra nyitva álló határidő eltelte előtt a Vállalkozó a fogyasztónak minősülő Megrendelő kérésére a szerződés teljesítését már megkezdte, úgy, ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Vállalkozó számára megfizetni.
12.8 Tekintettel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének a) pontjára, a fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést.
12.9 Fogyasztónak minősölő Megrendelő elállási jogát a jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat-minta alkalmazásával is gyakorolhatja.
13. PANASZKEZELÉS
13.1 A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban (e-mail vagy posta) közölheti a Vállalkozóval.
13.2 A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
13.3 Az írásbeli panaszt a Vállalkozó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 (öt) évig megőrzi a Vállalkozó, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
13.4 Panasz elutasítása esetén, vagy amennyiben a vita nem rendeződik a Vállalkozóval történt egyeztetés során, a fogyasztónak minősülő Megrendelő panaszával bírósági eljárás kezdeményezhet, illetve hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az alábbiak szerint:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben – eltérő rendelkezés hiányában – általános fogyasztóvédelmi hatóságként a fővárosi és vármegyei kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) jár el.
A területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségeit az alábbi linkre kattintva érheti el.
13.5 Fogyasztónak minősülő Megrendelő a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat, melyek elérhetőségeit az alábbi linkre kattintva érheti el.
13.6 Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a Békéltető Testület eljáró tanácsának elnöke által megküldött értesítésre írásban nyilatkozni a fogyasztónak minősülő Ügyfél igényének jogosságát és az ügy körülményeit, valamint a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását illetően, nyilatkozatában meg kell jelölnie az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, valamint csatolnia szükséges azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Vállalkozó a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a Vállalkozó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, Vállalkozó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
13.7 A Vállalkozó tájékoztatja továbbá fogyasztónak minősülő Megrendelőit, hogy az Európai Parlament és Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendeletével létrehozta az ún. online vitarendezési platformot. E platform célja, hogy elősegítse a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták független, pártatlan, átlátható, eredményes, gyors és méltányos, bírósági eljáráson kívüli online rendezését.
Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik a fent hivatkozott EU rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is.
Tájékoztatjuk, hogy az online vitarendezési platformon keresztüli eljárást csak akkor veheti igénybe, ha vitáját első alkalommal próbálja peren kívül rendezni az Vállalkozóval, továbbá peres eljárást nem indított igénye érvényesítése iránt.
A Vállalkozó nem köteles elfogadni a platformon keresztül történő ügyintézést, így elutasíthatja az így benyújtott panaszt. Az online vitarendezési platform elektronikus linkje ide kattintva érhető el.
14. ADATVÉDELEM
14.1 A Vállalkozó adatkezelési tájékoztatója a következő oldalon érhető el.
15. KAPCSOLATTARTÁS
15.1 Vállalkozó a Megrendelővel kötött vállalkozási szerződés teljesítésével összefüggő minden lényeges körülményt, feltételt írásban (elektronikus levélben, e-mailben) egyeztet, mely során a vállalkozási szerződésben megjelölt kapcsolattartási címeket használja. Az ezeken az e-mail címeken keresztül történő levelezés, kapcsolattartás (másolat esetén is) – a szerződés megszüntetésére irányuló felmondás, valamint az azt megelőző felszólítás kivételével – hivatalos értesítésnek minősül.
16. VEGYES RENDELKEZÉSEK
16.1 A Vállalkozó cégjegyzékbe bejegyzett, hatályos adatait a Megrendelő a www.e-cegjegyzek.hu weboldalon megtekintette.
16.2 Felek az egyedi szerződésből eredő vitáikat mindenekelőtt békés úton kísérlik meg rendezni. Amennyiben a Felek között vita merül fel, és szakértő igénybevétele, vagy szakvélemény beszerzése mellett döntenek, annak költségeit olyan arányban kötelesek a felek megtéríteni, amilyen arányban az álláspontjukat a szakvélemény nem támasztotta alá.
16.3 A Vállalkozó tudomásul veszi, hogy hatóságok, egyéb állami és támogatást nyújtó szervezetek vizsgálhatják a szerződést és annak teljesítését, amely ellenőrzések során a Vállalkozó és közreműködői együttműködésre kötelesek.
16.4 A Felek a jogviszonyuk kapcsán tudomásukra jutott adatokat üzleti titokként, bizalmasan kötelesek kezelni.
16.5Jelen ÁSZF 2024.01.15. napján lépett hatályba, míg annak 2. sz. mellékletét képező 1. sz. kiegészítése 2025.05.07. napjától kezdődően hatályos.
16.6 Vállalkozó bármikor jogosult jelen általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani. Az ilyen módosítások a Vállalkozó weboldalán történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.
16.7 Jelen ÁSZF rendelkezései valamelyikének érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés alkalmazhatóságát.
16.8 Vállalkozó és Megrendelő jelen ÁSZF egyes rendelkezéseitől egyedi megállapodás alapján létrejött vállalkozási szerződésekben eltérhet.
16.9 Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben elsősorban a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet, valamint más hatályos magyar jogszabályok megfelelő rendelkezései az alkalmazandók.
Budapest, 2025.05.07.
1. sz. melléklet: Elállási nyilatkozat-minta fogyasztónak minősülő megrendelő(k) számára
Címzett: | Lifesun Trade Kft. |
Levelezési cím: | 8248 Nemesvámos, Muskátli utca 7. |
Alulírott, | |
Név: | |
Cím: | |
fogyasztónak minősülő megrendelőként kijelentem, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-a szerinti elállási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében kívánom gyakorolni | |
Termék/szolgáltatás megnevezése: | |
Szerződéskötés időpontja: | |
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni: |
Kelt: ……………………(hely) ……………(év) ……(hó) ……
Aláírás (kizárólag papíralapon tett jognyilatkozat esetén):
……………………………………………………
2. sz. melléklet: ÁSZF 1. sz. kiegészítése
1. KIEGÉSZÍTÉS
1.1 Vállalkozó rögzíti, hogy a Vállalkozó által a https://www.lifesuntrade.hu/aszf oldalon közzétett és elérhető napelemes rendszer telepítésére és üzembe helyezésére vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) 2024.01.15. napjától hatályos és jelenleg is alkalmazandó.
1.2 Vállalkozó megállapítja, hogy az ÁSZF kiegészítésére újonnan bevezetésre kerülő napelem tisztítási és karbantartási szolgáltatás (a továbbiakban: „szolgáltatás” vagy „új szolgáltatás”) megrendelési folyamatának sajátosságai miatt kerül sor. Az új szolgáltatás esetében a megrendelés az ÁSZF-ben foglaltakhoz képest nem külön írásbeli szerződéskötéssel, hanem e-mail útján egyedi módon történik. Ennek megfelelően a megrendelésre és teljesítésre vonatkozó eljárásrend az alábbiak szerint kerül kiegészítésre és bevezetésre a jelen kiegészítéssel (a továbbiakban: „Kiegészítés”), amely az ÁSZF 2. sz. mellékletét képezi 2025.05.07. napjától.
1.3 Vállalkozó megállapítja, hogy a Kiegészítés által nem szabályozott kérdésekre az ÁSZF rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy amennyiben egyedi megállapodás jön létre a Megrendelő és a Vállalkozó között abban az esetben az egyedi megállapodásban a Felek egyező akarattal az ÁSZF-től eltérhetnek. Fogyasztónak minősülő megrendelő esetén kizárólag a fogyasztó előnyére megengedett az eltérés.
2. SZOLGÁLTATÁS MEGRENDELÉSÉVEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK
2.1 Vállalkozó rögzíti, hogy az általa újonnan 2025.05.07. napjától nyújtott napelem tisztítási és karbantartási szolgáltatás az ÁSZF-ben foglalt napelemes rendszer telepítésére és üzembe helyezésére irányuló szolgáltatással együttesen vagy pedig önállóan is megrendelhető. Az új szolgáltatás igénybevételének nem feltétele, hogy a Megrendelő a Vállalkozótól rendelje meg a napelemes rendszer telepítését és üzembe helyezését, így Vállalkozó új szolgáltatását igénybe vehetik azon Megrendelők is, akik már rendelkeznek napelemes rendszerrel.
2.2 Megrendelő, amennyiben a Vállalkozótó napelem tisztítási és karbantartási szolgáltatását kívánja igénybe venni abban az esetben az https://www.lifesuntrade.hu/napelem-mosas-es-karbantartas weboldalon keresztül tudja megtenni az ott található online ajánlatkérő űrlap megfelelő kitöltésével, amely weboldal egyúttal a szolgáltatás részletes leírását is tartalmazza.
2.3 Az ajánlatkérés beérkezését követően a Vállalkozó dedikált munkatársa telefonon keresztül felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel és egyezteti vele a szolgáltatás lényegi feltételeit, így különösen a megrendelni kívánt szolgáltatás tartalmát, terjedelmét és annak várható díját.
2.4 A 2.3. pontban foglalt egyeztetést követően a Vállalkozó e-mail útján megküldi a Megrendelőnek az előre egyeztetett szolgáltatásra kiterjedő egyedi ajánlatot, amely az az alábbiakat tartalmazza kötelezően:
a, az előre egyeztetett szolgáltatás pontos megnevezését, leírását
b, a szolgáltatás időtartamát
c, a teljesítési határidőket
d, a szolgáltatásra irányadó díjazást
e, és az alábbi nyilatkozatot: „Megrendelő a jelen e-mailre tett válaszlevelével köteles a megrendelését megerősíteni, amely egyben az egyedi ajánlat elfogadását jelenti és amely elfogadással a Megrendelő és a Vállalkozó között szerződés jön létre az ajánlatban foglalt szolgáltatás tekintetében. Megrendelő megerősítést tartalmazó e-mailje egyben azt is jelenti, hogy a Megrendelő a Vállalkozó ÁSZF-jét megismerte és azt magára nézve kötelező erejűnek fogadja el. A hatályos ÁSZF https://www.lifesuntrade.hu/aszf oldalon érhető el. Megrendelő a megrendelés elküldésével kijelenti, hogy a szolgáltatás nyújtásához szükséges adatokat és információkat pontosan adta meg. A hibás vagy hiányos adatszolgáltatásból eredő károkért kizárólag a Megrendelő tartozik felelősséggel. Fogyasztónak minősülő megrendelő esetén a visszaigazolás egyben a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés – 14 napos elállási jog lejártát megelőző – teljesítésének kérését is jelenti, amellyel fogyasztó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően nem gyakorolhatja elállási jogát.”
2.5 Amennyiben Megrendelő a 2.4. pontban foglalt tartalmú megerősítést tartalmazó e-mailt a Vállalkozó felé megteszi abban az esetben a szolgáltatás megrendelése megtörtént, melyről a Vállalkozó legkésőbb 2 (kettő) munkanapon belül írásbeli visszaigazolást küld azzal, hogy a megrendelés a Felek között létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyre az ÁSZF rendelkezései irányadók. A szerződés kizárólag az e-mailes megrendelésben és az ÁSZF-ben foglaltak szerint jön létre. A telefonos egyeztetés során elhangzottak nem képezik a szerződés részét, kivéve, ha azok írásban visszaigazolásra kerültek. A Megrendelő 2.2. pont szerinti érdeklődése nem minősül megrendelésnek vagy ajánlattételnek. A Vállalkozó az e-mailes ajánlat megküldésével tesz ajánlatot, amelyet a Megrendelő elfogadó nyilatkozattal visszaigazol, megerősít.
26. Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy a beérkezett megrendelést indoklás nélkül visszautasítsa, különösen, ha a szolgáltatás nyújtása nem lehetséges vagy gazdaságilag ésszerűtlen feltételekhez kötött.
3. TELJESÍTÉS ÉS MŰSZAKI ÁTADÁS-ÁTVÉTEL, DÍJFIZETÉS
3.1 A szolgáltatás teljesítésének helye a Megrendelő által megadott, visszaigazolt helyszín. A Vállakozó jogosult az időpontot előzetes egyeztetés alapján módosítani.
3.2 Vállalkozó rögzíti, hogy a szolgáltatás teljesítését követően minden esetben „Műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv” (adott esetben fényképes dokumentációval együttesen) kerül felvételre a Vállalkozó által dedikált munkatárs útján, mely egyben teljesítési igazolásnak is minősül, amelyet Megrendelő elfogad. Amennyiben a Megrendelő a műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyvet aláírását megtagadja, de az elvégzett munka ellen a 3.10. pontban foglaltak szerint kifogást nem emel, a szolgáltatás elvégzettnek s teljesítettnek minősül.
3.3 Megrendelő a szolgáltatások közül az alábbi oldalon https://www.lifesuntrade.hu/napelem-mosas-es-karbantartas elérhető csomagokból választhat:
a, „Alap” csomag
b, „Optimum” csomag
c, „Prémium” csomag
3.4 Megrendelő egyedi megrendelése alapján a 3.2. pontban foglalt „Műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv” felvételén túl
a, Optimum csomag esetén „Felülvizsgálati jegyzőkönyv”,
b, Prémium csomag esetén „Felülvizsgálati jegyzőkönyv” és „Érintésvédelmi jegyzőkönyv” felvételére is sor kerül.
Alap csomag esetén kizárólag a 3.2. pont szerinti „Műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv” felvételére kerül sor.
3.5 A szolgáltatás elvégzését követően Vállalkozó a Megrendelő részére a 3.2. és/vagy a 3.4. pontban foglalt dokumentációkkal egyidejűleg az egyedi megrendelésben megállapított díjról szóló számlát is megküldi, melynek fizetési határideje 3 (három) nap.
3.6 Amennyiben a szolgáltatás részben vagy teljes egészében Megrendelő érdekkörébe tartozó okból nem teljesíthető, a Vállalkozó jogosult az addig elvégzett munkák arányos díjazására, illetve a felmerült költségek megtérítésére.
3.7 Vállalkozó a szolgáltatás tárgyát képező karbantartási és tisztítási munkákra szavatosságot nem vállal, kivéve, ha a hiba közvetlenül a Vállalkozó mulasztására vezethető vissza. A napelemes rendszer hozamára, működésére (energiatermelésre) vonatkozóan a Vállalkozó jótállást nem vállal.
3.8 Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy azon Megrendelőkkel szemben, akik súlyos szerződésszegést követnek el további megrendeléseket ne fogadjon el, azokat indokolás nélkül visszautasítsa.
3.9 Vállalkozó kizárólag a napelemes rendszer hozzáférhető, karbantartható részein végez munkát. Nem végez bontási, tetőszerkezeti, elektromos hálózatba való beavatkozást igénylő tevékenységet. Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy biztonsági vagy minőségi okból a munkavégzést felfüggessze vagy elhalassza, amennyiben azt a helyszíni vagy az időjárási körülmények indokolják, melyről haladéktalanul és a vártható folytatásról írásban köteles értesíteni a Megrendelőt.
3.10 A Megrendelő köteles a teljesítést követően észlelt hibát, hiányosságot legkésőbb 5 (öt) naptári napon belül írásban (e-mailben) bejelenteni a Vállalkozónak. Ennek elmulasztása esetén vélelmezhető a teljesítés megfelelő volta.
4. VEGYES RENDELKEZÉSEK
4.1 Felek elfogadják, hogy az e-mail útján lebonyolított megrendelés és az arra küldött válasz a szerződés létrejöttének, tartalmának és az ÁSZF elfogadásának igazolására alkalmas, elektronikus dokumentumként kezelendő.
4.2 Vállalkozó és Megrendelő közötti e-mail kommunikáció elfogadott írásbeli kapcsolattartásnak minősül, mi alapján a Felek elfogadják, hogy az egyedi megrendeléssel kapcsolatban tett nyilatkozatok, a teljesítésről készült jegyzőkönyvek, valamint a számlák elektronikus úton (e-mailben) kerülnek megküldésre, és azok elektronikus formában is érvényesen létrejött jognyilatkozatnak minősülnek. Hatályos a nyilatkozat, ha az a másik fél által ismert e-mail címre megküldésre kerül és az a másik fél számára hozzáférhetővé válik.
4.3 Vállalkozó jogosult a szolgáltatás teljesítésébe alvállalkozót, közreműködőt bevonni, melynek teljesítéséért úgy felel, mintha maga járt volna el.
4.4 A Megrendelő köteles a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges együttműködést biztosítani. Ennek elmaradásából eredő késedelemért vagy többletköltségért a Vállalkozó nem felel.
4.5 Az üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a teljesítés megkezdődik, a fogyasztónak minősülő megrendelőt a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
4.6 A szerződés megszűnik a szerződésszerű teljesítéssel. A megszüntetésre elsősorban az ÁSZF-ben és a Ptk-ban foglaltak az irányadóak.
4.7 Jelen Kiegészítés 2025.05.07. napjától hatályos és alkalmazandó és
4.8 Jelen Kiegészítés az ÁSZF 2. sz. mellékletét képezi.
4.9 Jelen Kiegészítésben nem szabályozott kérdésekre az ÁSZF megfelelő rendelkezései az irányadóak.
Budapest, 2025.05.07.